altarlinen.com

altarlinen.com

), azaz azért muszáj valamiféle hitet csiholnunk magunkból, mert az ember nem szeret úgy élni, hogy minden véletlenszerű (kivéve, ha a vallásban ez rendesen meg van indokolva, és tudjuk, hogy a jóisten mondjuk így tesz próbára, hogy tök random küldetéseket dob ránk. Vagy lehet, hogy azért tiszteljük, mert ő egy óriás és nem is tudja, hogy véletlenül eltaposta az amúgy ártatlan gyerekünket. Vagy mert a Tökéletesen Közönyös Isten Egyházában hiszünk) Nos, ezzel párhuzamosan én is csak hinni tudom, hogy van valamiféle rendszer vagy rám vonatkozó szándékosság a szigorlati kötelező olvasmányaim listájában, azaz a prof nem az első öt könyvet adta ki, ami a polcán szemmagasságban volt neki. (Egyébként szerintem van. Én arra gondolok, hogy részemről, ami történelem? kultúratudomány? irodalomtudomány? valami ilyesmi, meg ezeknek a méltatlan kevercse… szóval részemről érdemes Lowenthal "A múlt egy idegen ország" premisszáját hozzákapcsolni Geertz ténykedéséhez, és innen szemlélve akár azt is mondhatnánk, hogy pl.

Download

[1] Egészen haláláig tanított a Princetoni Egyetemen mint az Institute for Advanced Study nyugalmazott professzora. Életútja [ szerkesztés] A második világháborúban a haditengerészetnél szolgált (1943–45). A B. fokozatát filozófiából szerezte az Antioch College-ban 1950-ben. Ezt követően a Harvard Egyetem társadalmi kapcsolatok szakán tanult, diplomáját 1956-ban szerezte meg. A Talcott Parsons által vezetett interdiszciplináris programon Geertz Parsons és Clyde Kluckhohn személyes tanítványa volt. Geertz az antropológusi képzettség birtokában első hosszú távú terepmunkáját feleségével, Hildreddel együtt Jáva szigetén végezte, az MIT és a Ford Alapítvány finanszírozta. Két és fél évig tanulmányozta a vallási életet egy kisvárosban, eközben egy vasúti munkás családjánál lakott. [2] Disszertációja befejezése után visszatért Balira és Szumátrára. [3] Doktori fokozatát 1956-ban szerezte Vallás Modjokutoban: tanulmány egy komplex társadalom vallási rítusairól. (Religion in Modjokuto: A Study of Ritual Belief In A Complex Society) című értekezésével.

Version

Mellékletek KK Szabadpolc 301. 71 G 33 Lejár: 2021. 06. 30. 0 0 KK Szabadpolc 301. 71 G 33 Kölcsönözhető 0 0 KK Szociológiai olvasóterem 301. 71 G 33 Helyben olvasható 0 0 KK Raktár6. 1 301. 71 G 33 Kölcsönözhető 0 0 KK Raktár6. 71 G 33 Kölcsönözhető 0 0 KK Szabadpolc 301. 08. 02. 0 0 1016 Krisztina krt. 87. 301 Kölcsönözhető 0 0 1138 Dagály u. 9. 301. 7 Kölcsönözhető 0 0 1073 Kertész. u. 15. 301 Kölcsönözhető 0 0

 Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár

Online

Clifford Geertz: Az értelmezés hatalma (Osiris Kiadó, 2001) - antikvarium.hu

  •  Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár
  • Clifford geertz az értelmezés hatalma pdf 2018
  • Clifford geertz az értelmezés hatalma pdf page

És a másik összecsengés: épp A sokféleség édes haszná t olvastam, mikor hírt kaptam a párizsi iszonyatról. Amellett, hogy ez az a tanulmány, Ahol Lévi-Strauss Végleg Leírja Magát (és tele van belsős antropológus gegekkel), megkapóan friss olvasmány és már-már ijesztően összecseng azzal a shitstormmal diskurzussal, ami a Facebookon bontakozott ki a támadás után. Sajnálom, hogy Geertz már nem él, szívesen meghallgattam volna a véleményét erről. A könyvet ajánlom mindenkinek, aki gyorsan szeretne képet (vagy legalább egy nézőpontot) kapni az antropológia (én megkockáztatnám, hogy a társadalomtudományok, sőt, a bölcsészet- és társadalomtudományok) önmeghatározási problémáiról, az egyébként elképesztően izgalmas hermeneutikai mazochizmusokról, aki vágyik egy kis kövér, szofisztikált szarkazmusra ( Anti antirelativizmus, szintén a párizsi dolgokhoz passzol), vagy akit a bali kokasviadalon túl is érdekel Geertz. Ha már a rózsaszín tollat bevallottam, akkor szívesen adnék a könyvnek egy <3-t is.

clifford geertz az értelmezés hatalma pdf gratis
Sunday, 27 February 2022